Podmínky garance odborných kurzů
Asociace nabízí garantování kurzů všem zájemcům na základě těchto podmínek:
- podání žádosti obsahující název kurzu, datum konání, lektora kurzu (žádost o garanci žadatel zasílá 3 měsíce předem u nového kurzu a 1 měsíc předem u opakujícího se kurzu)
- poskytnutí anotace obsahu kurzu (součást žádosti)
- poskytnutí profesního životopisu lektorů (součást žádosti) - lektor musí být garantovaným nebo profesním členem CZMTA
- dodatečné uhrazení stanovené částky 2 % z kurzovného každého účastníka
Rada asociace si může vyžádat další informace, popř. osobní rozhovor
S žádostmi o garanci akce se prosím obracejte na emailovou adresu
Žádost bude projednána na nejbližším jednání Rady asociace. Výsledek bude sdělen žadateli společně s údaji potřebnými k převodu poplatku za garanci.
Garance CZMTA znamená, že Rada se zaručuje za odbornou úroveň vedoucího kurzu.
Kritéria pro garanci muzikoterapeutických výcviků
Číslo jednací | Název | Rozsah | Datum konání | Odkaz | Vedoucí kurzu | Anotace |
2023/18 | Muzikoterapie a rytmus | 160 hodin | leden - prosinec 2024 | Michaela Plecháčková | ![]() |
|
2024/16 | Muzikoterapie a rytmus | 160 hodin | leden - prosinec 2025 | zde | Michaela Plecháčková | ![]() |
2025/1 | Cesta k harmonii I. | 28 hodin | 28. - 30. 3. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/2 | Cesta k harmonii III. | 28 hodin | 25. - 27. 4. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/3 | Hravou terapií k rozvoji dětí I. | 8 hodin | 14. 3. 2025 | Jindra Bartošová | ![]() |
|
2025/4 | Hravou terapií k rozvoji dětí I. | 8 hodin | 5. 5. 2025 | Jindra Bartošová | ![]() |
|
2025/8 | Cesta k harmonii I. | 28 hodin | 6. - 8. 6. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/9 | Úvod do hlasové terapie - ochutnávka | 12 hodin | 21. - 22. 2. 2025 | Zuzana Vlčinská | ![]() |
|
2025/10 | Zpívání v Želivi | 20 hodin | 3. - 6. 7. 2025 | Zuzana Vlčinská | ![]() |
|
2025/11 | Vhledový kurz Integrativní přístup v muzikoterapii | 25 hodin | 28. - 30. 3. 2025 | Tomáš Procházka | ![]() |
|
2025/12 | Kurz vibroakustické terapie zpívajícími miskami | 16 hodin | 1. - 2. 3. 2025 | Marián Gliganič, Zuzana Uhrinová | ![]() |
|
2025/13 | Hudební kreativita jako nástroj psychohygieny a osobnostního rozvoje | 91 hodin | Každých 14 dní v rámci aktuálního akademického roku |
Anna Neuwirthová | ![]() |
|
2025/14 | Hudební hry s prvky muzikoterapie pro praxi | 8 hodin | 26. 4. 2025 | Anna Neuwirthová | ![]() |
|
2025/15 | Cesta k harmonii II. | 28 hodin | 10. - 12. 10. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/16 | Cesta k harmonii IV. | 28 hodin | 21. - 23. 11. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
Co by se vám při vzdělávání nemělo dít
K přípravě budoucího terapeuta (muziko, drama, arte, tanec ad.), patří také etika terapeutického vzdělávání, protože má přímý vliv na kvalitu terapeutické praxe a na bezpečí a pohodu studentů i budoucích klientů. Při neodborném nebo neeticky vedeném vzdělávání dochází k negativním a nepřijatelným jevům, které mají zásadní vliv na studenty i jejich budoucí praxi s klienty.
Při terapeutickém vzdělávání by vyučující neměl:
- využívat svou roli k manipulaci, nátlaku, nebo vytvoření vztahu, kde se student cítí podřízený nebo bezmocný. Terapeutické vzdělávání má podporovat autonomii a sebereflexi studentů.
- ponižovat nebo kritizovat studenty, či jinak útočit na jejich sebevědomí a důvěru v terapeutickou profesi. Terapeutické vzdělávání má vytvářet prostředí, ve kterém se studenti cítí podporováni v jejich osobním rozvoji a sebereflexi.
- prosazovat nebo upřednostňovat své osobní názory a hodnoty, nebo sdílet mnoho osobních informací o sobě. Terapeutické vzdělávání má dbát na profesionalitu a osobní hranice jedince, aby si mohl vytvářet vlastní názory a přístupy, které jsou v souladu s jeho hodnotami a profesní etikou.
- zneužívat svůj vliv, vytvářet závislé vztahy, ve kterých nutí své studenty souhlasit s jeho názory nebo přístupy. V terapeutickém vzdělávání nesmí docházet ke zneužívání moci.
- v jakékoliv formě diskriminovat své studenty. Při terapeutickém vzdělávání platí respekt ke kulturní, genderové, sexuální a další rozmanitosti studentů. Má být poskytováno inkluzivní a respektující prostředí.
- hodnotit, preferovat či odsuzovat studenty na základě osobních sympatií nebo předsudků. V terapeutickém vzdělávání má být reflektována skutečná kvalita práce studentů, a to objektivně, jasně a transparentně, nikoliv podle osobního vztahu s vyučujícím.
- zanedbávat vlastní profesní etiku. Vyučující v terapeutickém vzdělávání má být příkladem profesní etiky. To zahrnuje dodržování pravidel ochrany soukromí, pravidelný profesní rozvoj a kontinuální sebereflexi.
Terapeutické vzdělávání má studenty podporovat ve schopnosti sebereflexe, odpovědnosti za vlastní praxi a rozvíjení kompetencí, které jsou v souladu s etickými a profesními standardy terapie. Je v pořádku hledat další cesty na základě svého svobodného rozhodování a nebýt zrazován od dalšího zkoumání profesní cesty.