ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Podmínky garance odborných kurzů

Asociace nabízí garantování kurzů všem zájemcům na základě těchto podmínek:

  • podání žádosti obsahující název kurzu, datum konání, lektora kurzu (žádost o garanci žadatel zasílá 3 měsíce předem u nového kurzu a 1 měsíc předem u opakujícího se kurzu)
  • poskytnutí anotace obsahu kurzu (součást žádosti)
  • poskytnutí profesního životopisu lektorů (součást žádosti) - lektor musí být garantovaným nebo profesním členem CZMTA
  • dodatečné uhrazení stanovené částky 2 % z kurzovného každého účastníka

Rada asociace si může vyžádat další informace, popř. osobní rozhovor

S žádostmi o garanci akce se prosím obracejte na emailovou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Žádost bude projednána na nejbližším jednání Rady asociace. Výsledek bude sdělen žadateli společně s údaji potřebnými k převodu poplatku za garanci.

Garance CZMTA znamená, že Rada se zaručuje za odbornou úroveň vedoucího kurzu.

Kritéria pro garanci muzikoterapeutických výcviků

Číslo jednací Název Rozsah Datum konání Odkaz Vedoucí kurzu Anotace
2023/18 Muzikoterapie a rytmus 160 hodin leden - prosinec 2024   Michaela Plecháčková pdfAnotace-2023-18.pdf
2024/16 Muzikoterapie a rytmus 160 hodin leden - prosinec 2025 zde Michaela Plecháčková pdfAnotace-2024-16.pdf
2025/1 Cesta k harmonii I. 28 hodin 28. - 30. 3. 2025   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-1.pdf
2025/2 Cesta k harmonii III. 28 hodin 25. - 27. 4. 2025   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-2.pdf
2025/3 Hravou terapií k rozvoji dětí I. 8 hodin 14. 3. 2025   Jindra Bartošová pdfAnotace-2025-3.pdf
2025/4 Hravou terapií k rozvoji dětí I. 8 hodin 5. 5. 2025   Jindra Bartošová pdfAnotace-2025-4.pdf
2025/8 Cesta k harmonii I. 28 hodin 6. - 8. 6. 2025   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-8.pdf
2025/9 Úvod do hlasové terapie - ochutnávka 12 hodin 21. - 22. 2. 2025   Zuzana Vlčinská pdfAnotace-2025-9.pdf
2025/10 Zpívání v Želivi 20 hodin 3. - 6. 7. 2025   Zuzana Vlčinská pdfAnotace-2025-10.pdf
2025/11 Vhledový kurz Integrativní přístup v muzikoterapii 25 hodin 28. - 30. 3. 2025   Tomáš Procházka pdfAnotace-2025-11.pdf
2025/12 Kurz vibroakustické terapie zpívajícími miskami 16 hodin 1. - 2. 3. 2025   Marián Gliganič, Zuzana Uhrinová pdfAnotace-2025-12.pdf
2025/13 Hudební kreativita jako nástroj psychohygieny a osobnostního rozvoje 91 hodin Každých 14 dní v rámci aktuálního akademického
roku
  Anna Neuwirthová pdfAnotace-2025-13.pdf
2025/14 Hudební hry s prvky muzikoterapie pro praxi 8 hodin 26. 4. 2025   Anna Neuwirthová pdfAnotace-2025-14.pdf
2025/15 Cesta k harmonii II. 28 hodin 10. - 12. 10. 2025   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-15.pdf
2025/16 Cesta k harmonii IV. 28 hodin 21. - 23. 11. 2025   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-16.pdf

 

Výše uvedené kurzy jsou v souladu s pravidly kladenými na vzdělávání podle standardů EMTC, které CZMTA uznává. 

CZMTA garantuje vzdělávání v muzikoterapii v ČR pouze ve výše uvedených kurzech kontrolovaných CZMTA a na magisterském studiu Muzikoterapie při Ústavu speciálně pedagogických studií UPOL

Při výběru vzdělávacích programů jiných poskytovatelů výše uvedené principy a standardy nemůžeme garantovat.

Co by se vám při vzdělávání nemělo dít

K přípravě budoucího terapeuta (muziko, drama, arte, tanec ad.), patří také etika terapeutického vzdělávání, protože má přímý vliv na kvalitu terapeutické praxe a na bezpečí a pohodu studentů i budoucích klientů. Při neodborném nebo neeticky vedeném vzdělávání dochází k negativním a nepřijatelným jevům, které mají zásadní vliv na studenty i jejich budoucí praxi s klienty.

Při terapeutickém vzdělávání by vyučující neměl:

  • využívat svou roli k manipulaci, nátlaku, nebo vytvoření vztahu, kde se student cítí podřízený nebo bezmocný. Terapeutické vzdělávání má podporovat autonomii a sebereflexi studentů.
  • ponižovat nebo kritizovat studenty, či jinak útočit na jejich sebevědomí a důvěru v terapeutickou profesi. Terapeutické vzdělávání má vytvářet prostředí, ve kterém se studenti cítí podporováni v jejich osobním rozvoji a sebereflexi.
  • prosazovat nebo upřednostňovat své osobní názory a hodnoty, nebo sdílet mnoho osobních informací o sobě. Terapeutické vzdělávání má dbát na profesionalitu a osobní hranice jedince, aby si mohl vytvářet vlastní názory a přístupy, které jsou v souladu s jeho hodnotami a profesní etikou.
  • zneužívat svůj vliv, vytvářet závislé vztahy, ve kterých nutí své studenty souhlasit s jeho názory nebo přístupy. V terapeutickém vzdělávání nesmí docházet ke zneužívání moci.
  • v jakékoliv formě diskriminovat své studenty. Při terapeutickém vzdělávání platí respekt ke kulturní, genderové, sexuální a další rozmanitosti studentů. Má být poskytováno inkluzivní a respektující prostředí.
  • hodnotit, preferovat či odsuzovat studenty na základě osobních sympatií nebo předsudků. V terapeutickém vzdělávání má být reflektována skutečná kvalita práce studentů, a to objektivně, jasně a transparentně, nikoliv podle osobního vztahu s vyučujícím.
  • zanedbávat vlastní profesní etiku. Vyučující v terapeutickém vzdělávání má být příkladem profesní etiky. To zahrnuje dodržování pravidel ochrany soukromí, pravidelný profesní rozvoj a kontinuální sebereflexi.

Terapeutické vzdělávání má studenty podporovat ve schopnosti sebereflexe, odpovědnosti za vlastní praxi a rozvíjení kompetencí, které jsou v souladu s etickými a profesními standardy terapie. Je v pořádku hledat další cesty na základě svého svobodného rozhodování a nebýt zrazován od dalšího zkoumání profesní cesty.

MŠMT
WFMT
EMTC
CREATHEAS